Metodická podpora
⚿ označuje zdroj přístupný jen editorům a partnerům
⚿ označuje zdroj přístupný jen editorům a partnerům
V regionu Hranicko byl v letech 2019 až 2022 byl vytvořen základní koncept přístupu k digitálnímu vzdělávání, který vyústil v dokument Od informatiky přes digitální kompetence po ročníkové plány.pdf.
Uvádění těchto změn do praxe logicky ovlivnil navazující dokumenty, konkrétně aktuální verzi RVP ZV i aktualizovaná verze mapy pokroku Digitální kompetence 2023.
Na regionální úrovni se pokoušíme držet rámcové dohody, že Informatika do svých vzdělávacích programů zahrne i část digitální kompetence a opojímené mediální výchovy, nicméně na to nemůže být sama.
Vznikl princip, že digitální vzdělávání bude didakticky zastřešen pojmem Člověk a svět informací, který bude řešit tři tzv. sféry/světy - společenský, digitální a informatický. U nich pak budou sledovány dílčí kompetenční složky, které budou sdružovány do tematických okruhů.
Pravidla pro školní digitální infrastrukturu vyvozujeme ze Standardu konektivity pro regionální školství, který je konsensuálním výstupem tří ministerstev (MŠMT, MMR a MPO). Zároveň jej na základě zkušeností rozšiřujeme o tzv. vzdělávací prostředí žáka a učitele.
Aktuálně je také vhodné brát v potaz chystaný zákon o kybernetické bezpečnosti (viz portál NUKIBu), nicméně ten se v navrhované verzi netýká regionálního školství (viz dotčené instituce).