Žák základky ve světě informací

Podpora digitálního vzdělávání (nejen) pro MAP Hranicko

Úvodní slovo 

Vítáme vás na stránkách, které si kladou cíl poskytovat podporu rozvoji digitálního vzdělávání především v našem regionu. 

Stejně jako v předchozích letech chceme v co největší míře poskytovat výstupy naší práce pod otevřenou licencí. 

David Hawiger, regionální metodik pro digitální vzdělávání (david.hawiger@maphranicko.cz)

Nové nebo aktualizované zdroje

⚿ označuje zdroj přístupný jen editorům a partnerům
Dřívější průběžné výstupy najdete v Aktualitách.  

Digitální kompetence ve třetím ročníku

Metodický materiál popisující podporu rozvoje digitálních kompetencí u třeťáků. Jeho tvorba probíhala průběžně ve školním roce 2023/2024 a byla pilotována oběma kabinety kolegiální podpory pro digitální vzdělávání pro Hranicko a Lipensko.
Digitální kompetence ve 3. ročníku
MAP představuje digitálně kompetentního třeťáka
Díky předchozím projektům MAP byl vypracován ucelený návrh rozvoje digitálního vzdělávání, jehož dílčí výstupy byly na závěr roku 2022 sestaveny do dokumentu Od informatiky přes digitální kompetence po tematické plány.

Cíle z akčního plánu pro rok 2024

cíl: zapojení třetiny malotřídek v regionu
cíl: 30 půlhodinových výukových aktivit 
cíl: 45 půlhodinových výukových aktivit pro školní družiny
cíl: 90 příprav do vyučovacích hodin, především pro 2. - 4. ročník 
cíle: mapování digitálních kompetencí třeťáků na konci školního roku  ● ověřování aktivit pro digitální kompetenci a algoritmické myšlení ● otevřené neformální setkávání učitelů informatiky

Profesní podpora v regionu

Pro potřeby regionu a nejbližšího okolí budujeme tým místních odborníků z pedagogickou i odbornou IT praxí, kteří mohou poskytnout podporu v rozvoji digitálních kompetencí pedagogů i žáků, informatického myšlení i zajištění funkční školní digitální infrastruktury. 

Martina Lévová má především na starosti ověřování materiálů pro neformální vzdělávání.

Mgr. Jan Bouchala má především na starosti ověřování materiálů pro výuku informatiky ve 4. a 5. ročníku.

Mgr. Lukáš Rejzek má předevšín na starosti ověřování materiálů pro výuku informatiky v 5. ročníku. 

Navíc vede Kabinet kolegiální podpory pro Lipensko

Ing. Petr Drábek je vedoucím dvou projektových týmů se zacílením na algoritmické myšlení.

Navíc vede Kabinet kolegiální podpory pro Hranicko.

Filip Hradil DiS. především plní roli sdíleného správce pro malotřídky v rámci cíle Podpora administrace školního digitálního prostředí u malotřídek.

Taktéž se podílí na ověřování technologické části regionálního standardu školního digitálního prostředí. 

Mgr. David Hawiger v rámci role regionálního metodika pro digitální vzdělávání koordinuje aktivity se spolupracujícími regiony.

Navíc zodpovídá za plnění cíle Sbírka aktivit pro rozvoj digitální gramotnosti žáků na 1. stupni.

Profesní podpora přes NPI

V rámci našeho kraje můžete oslovit krajského ICT metodika Miroslava Dvořáka (miroslav.dvorak@npi.cz) a krajského IT guru Michala Sedláčka (michal.sedlacek@npi.cz). O koordinaci aktivit se stará Zuzana Páťalová (zuzana.patalova@npi.cz).