Třetí ročník:
Samostatně ovládá nástroj pro řízení výuky (tzv. Učebnu), ve kterém předává informace a digitální obsah mezi ním a učitelem.
První ročník:
Uvědomuje si existenci a význam uživatelských účtů v digitálním světě.
Pod vedením dospělé osoby zadá heslo do přidělených uživatelských účtů a po ukončení práce se odhlašuje.
V průběhu školního roku je seznámen s řády a pravidly při práci se školními počítači.
Druhý ročník:
Uvědomuje si možnost sdílení dat v digitálním světě.
Bez vědomí dospělé osoby:
nemění omezení nastavená dospělými;
nepoužívá cizí uživatelské účty a po nikom nepoptává přihlašovací údaje.
Brání úniku údajům přidělených uživatelských účtů.
Při delším užívání digitální techniky dodržuje zdravotní přestávky.
Třetí ročník:
Samostatně ovládá nástroj pro řízení výuky (tzv. Učebnu), ve kterém předává informace a digitální obsah mezi ním a učitelem.
Bez vědomí dospělé osoby:
nemění svá hesla;
nesdílí data a informace;
nerozšiřuje využívané nástroje a služby.
Brání šíření nevyžádaných informací (spamům, hoaxům apod).
Při užívání digitální techniky má pod kontrolou čas určený pro svou zábavu.
V úvodním týdnu školního roku je seznámen s řády a pravidly školy souvisejícími především s užíváním školních a osobních dotykových zařízení při vzdělávání.
Uvědomuje si, že i v digitálním a informatickém světě existují doporučená i závazná pravidla. Na příkladech uvádí podobnosti a odlišnosti pravidel ve fyzickém a digitálním světě.
Intuitivně a na příkladech odlišuje v digitálním prostředí doporučená pravidla (etiku) od závazných pravidel (právní normy).
Tento okruh není v tomto období vůbec rozvíjen.