První ročník:
U digitální techniky a jejího základního programového vybavení zapíná a vypíná řídící jednotku a monitor.
U školní počítačové sestavy:
manipuluje s myší a pohybuje jejím ukazatelem po obrazovce;
seznamuje se s klávesnicí v rozsahu probraných písmen a číslic.
V grafickém uživatelském prostředí školních počítačů spouští aplikace a nástroje podle pokynů učitele.
Druhý ročník:
U digitální techniky a jejího základního programového vybavení korektně spouští počítač do provozuschopného stavu a korektně ukončuje jeho činnost.
U školní počítačové sestavy:
napíše znaky z české znakové sady;
adekvátně svému věku napíše text s diakritikou pomocí klávesnice počítačové sestavy.
V grafickém uživatelském prostředí školních počítačů využívá doporučené aplikace a spouští je s případnou dopomocí dospělé osoby.
Třetí ročník:
Pod dohledem učitele ovládá různé druhy jemu dostupné školní digitální techniky.
U školní počítačové sestavy:
označuje část obrazovky pro využití schránky;
označuje část textu pro využití schránky;
adekvátně svému věku a s využitím obou rukou napíše text s diakritikou pomocí klávesnice počítačové sestavy.
V grafickém uživatelském prostředí školních počítačů a školním vzdělávacím prostředí:
vytvoří snímek části obrazovky a uloží jej do výchozího osobního úložiště;
využívá ovládací prvky okna, včetně hlavní nabídky a panelu nástrojů;
orientuje se v ovládacích prvcích dialogu;
využívá základní užívané klávesové zkratky.
První ročník:
Při práci se školním prohlížečem webových stránek používá odkazy na jinou stránku.
Druhý ročník:
Při práci se školním prohlížečem webových stránek s případnou dopomocí:
otevírá stránky s předem známou internetovou adresou;
otevře stránku se známým vyhledávačem;
zapíše jednoduchou URL adresu.
Při získávání digitálních informací vyhledá text, obrázek nebo multimediální záznam s dopomocí klíčových slov doporučených učitelem.
Ve školním vzdělávacím prostředí pod dohledem dospělé osoby v rámci školní pošty:
posílá zprávy jednomu adresátovi;
přečte zprávu a odpoví na ni;
smaže zprávu.
Třetí ročník:
Při práci se školním prohlížečem webových stránek s případnou dopomocí:
využívá karty/záložky;
prochází historií zpět a vpřed.
Při získávání digitálních informací:
využívá připravené QR kódy pro zobrazení potřebných informací.
samostatně vyhledává text, obrázek nebo multimediální záznamy;
samostatně vyhledá záznamy z informačních systémů doporučených učitelem.
Ve školním vzdělávacím prostředí samostatně:
dohledá dříve přijatou poštovní zprávu;
vypracovává didaktický test;
využívá videokonferenční nástroj pro komunikaci s učitelem.
Druhý ročník:
Založí nový soubor s rastrovou grafikou a nakreslí jednoduchý obrázek.
Založí nový textový soubor a napíše jednoduchý dokument.
Třetí ročník:
U souboru s rastrovou grafikou:
nastavuje běžné vlastnosti ručně nakreslené čáry.
vkládá různé tvary a upravuje jejich běžné vlastnosti, minimálně okraj a výplň.
upravuje obsah převzatého grafického souboru.
Upravuje text vkládáním a mazáním znaků, jejich formátováním.
Formátuje odstavec jeho zarovnáním a odsazením.
Upravuje obsah převzatého dokumentu.