Pro spolupracovníky
spolupracující skupiny ● parametry výstupů ● evidence spolupráce
Tři spolupracující skupiny
Uživatelé výstupů
sdružuje zájemce o dění kolem digitálního vzdělávání v MAP Hranicko a užívání našich výstupů;
jsou sdružení ve skupině Digitální vzdělávání (lze komunikovat i skrze mail dv@maphranicko.cz);
na veřejném disku využívají především složku Digitální vzdělávání s právem komentovat;
na neveřejném disku mohou pouze přispívat do složky Pro všechny skupiny, jiné složku jsou pro ně nepřístupné.
Editoři
sdružuje autory, ověřovatele, metodiky a didaktiky našich výstupů k digitálnímu vzdělávání;
jsou sdružení ve skupině Editoři DV (lze komunikovat i prostřednictvím mailu editori.dv@maphranicko.cz);
na veřejném disku ve složce Digitální vzdělávání mohou na požádání provádět úpravy;
mohou celý neveřejný disk Digitální vzdělávání prohlížet, navíc přes složku Pro editory mohou přispívat novými materiály.
Partneři
sdružuje manažery MAP, vedoucí KKP DV a jejich poskytovatele kolegiální podpory pro digitální vzdělávání;
jsou sdružení ve skupině Partneři DV (lze komunikovat i prostřednictvím mailu partneri.dv@maphranicko.cz);
na veřejném disku ve složce Digitální vzdělávání mohou provádět úpravy;
mohou celý neveřejný disk Digitální vzdělávání prohlížet, navíc přes složku Pro regionální podporu mohou přispívat novými materiály a přes složku Pro editory mohou materiály komentovat.
Jak založit nový vzdělávací materiál?
Pokud chcete sestavit nový námět pro podporu digitálního vzdělávání, buď pošlete e-mail regionálnímu metodikovi (david.hawiger@maphranicko.cz) nebo rovnou vyplňte vstupní formulář pro inicializaci námětu.
Regionální metodik využije jednu nebo více šablon, pojmenuje potřebné dokumenty a přesune je do jedné z vnořených složek v rozpracovaných přípravách pro editory. Následně vás informuje o možnosti zahájení autorské práce.
Po vzájemném odsouhlasení je námět zařazen do evidence Monitor aktivit DV buď do listu digitální gramotnost na 1. stupni nebo informatické myšlení na 1. stupni.

Pravidla pro práci autorů a metodiků
Povinné parametry:
Jedna navržená aktivita může být určena i pro několik jednotek minut, Nicméně autor musí sestavit sadu povinných aktivit tak, aby případně zaplnila jednu vyučovací hodinu. Vzdělávací materiál by však neměl přesáhnout pět vyučovacích hodin.
Zpracovaný materiál musí být ve finále zpracován buď autorem nebo metodikem do jedné z nabízených šablon. V rámci zvolené šablony co nejvíce využívejte navržené styly.
Pokud nevyhovuje šablona navržená regionálním metodikem, může navrhnout novou pouze metodik daného materiálu. Po schválení regionálním metodikem je nový návrh zařazen mezi ostatní šablony.Zpracovaný materiál musí obsahovat metodiku. Za její vypracování odpovídá metodik materiálu.
Případné využití jiného autorského díla nesmí být omezeno © nebo jinou obdobnou licencí (není-li dílo ošetřeno licencí, pak se na ni automaticky vztahuje ©). Nejlepší bude, když bude ošetřeno otevřenou licencí s možností následných úprav.
Popsaná aktivita nesmí školu nutit k nějakému výraznějšímu nákupu (například nákup "robotů", zakoupení školní licence) ani povinností se registrovat, pokud se nebudou využívat autorizovaná přihlašování školy.
Doporučené parametry:
Snažte se držet nastaveného tématu a vzdělávacích cílů. Užití digitální techniky v nějakém předmětu nemusí být automaticky rozvojem digitální kompetence natož informatického myšlení.
Aktivity nemají rozvíjet výsledky učení u žáků s určitými digitálními či informatickými předpoklady, pro ty připravujte sadu aktivit "pro úspěšné řešitele". Myslete tedy i na žáky, kterým hrozí digitální propast či je rozvoj digitálních kompetencí či informatického myšlení nebaví.
Vzdělávací materiály by měly v co nejširší míře umožňovat jejich přenositelnost na jiné školy bez nutnosti doškolování. Pokud by bylo potřeba něco dodatečně učitelům vysvětlit, řešte to video komentáři.
Navrhované aktivity je možné propojovat s nástroji pro řízení výuky, pokud bude snadno přenositelný do Google Classroom či MS Teams.
Pravidla pro práci ověřovatelů a připomínkovatelů
Povinné parametry:
Ověřovatelé využívají výstupy pro jejich vyzkoušení v praxi. Jejich práce nemůže být odměněna, protože ověřování je součástí jiného pracovního poměru.
Připomínkovatelé jsou spolupracovníkem autora a nemusí materiál ověřovat v praxi. Jejich práce je odměněna na základě parametrů, které určuje regionální metodik.
Doporučené parametry:
Ověřovatel není povinen poskytovat zpětnou vazbu.
Jak evidovat spolupráci?
Každá spolupracující osoba má podepsanou dohodu o provedení práce a ve složce pro evidenci práce má svůj sešit na celý kalendářní rok, který je uvedenými jejími iniciálami (jméno, příjmení = JmP).
Spolupracující osoba v průběhu měsíce vyplňuje příslušný list daného měsíce podle níže uvedených pravidel:
Sloupec Pozice
Většina spolupracovníků vybírá možnost Zástupce škol. Týká se to především autorské, metodické práce a případného ověřování či připomínkování našich materiálů. Za autorskou práci lze považovat i konzultaci pro potřebu ověřování.
Možnost Vedoucí KKP DV vybírá pouze jediná osoba ze Šromoťáku, která je pověřená touto rolí.
Několik vybraných spolupracovníků má podepsánu smlouvu, která v prostorách Šromoťáku v rámci činnosti KKP DV pracuje v roli Poskytovatel KP.
Sloupec Název skupiny činností
Většina spolupracovníků v roli Zástupce škol využívá možnost Tvorba, připomínkování. Ta slouží pro autorskou a metodickou práci, případně pro písemnou zpětnou vazbu.
Pokud si Zástupce škol na pokyn vedoucího KKP DV nebo poskytovatele KP prostudovává či ověřuje potřebné materiály, využívá možnost Studium, ověřování zdrojů. Nesmí však docházet k souběhu práce s jiným pracovním poměrem!
Účast na setkáních svolávaných vedoucím KKP DV nebo poskytovatelem KP je řešena možností Porady, školení, semináře. V takovém případě je povinností svolavatele zajistit prezenční listinu a následně zápis.
Zástupce škol si eviduje pouze přítomnost na setkání, Vedoucí KKP DV a poskytovatel KP si evidují i účast na setkáních, které svolává kdokoliv z vedení MAP Hranicko.Ve výjimečných případech a se souhlasem regionálního metodika může jeden Zástupce školy jako autor či metodik konzultovat s jiným Zástupcem školy připomínkování materiálů. V takovém případě oba vybírají možnost Kolegiální podpora.
Tuto možnost si vybírá i vedoucí KKP DV nebo poskytovatel KP i bez vědomí regionálního metodika, pokud konzultace proběhne přímo na Šromoťáku.Zástupce škol na pokyn regionálního metodika při využití možnosti Strategie, plánování eviduje práci na strategických dokumentech a akčního plánování MAP.
Pouze vedoucí KPK DV a poskytovatel KP po dohodě s regionálním metodikem může využít možnost Vedení, řízení, publikování při činnostech spojených se jím organizovaným setkáváním za předpokladu, že vše bude zdokumentováno nejlépe prostřednictvím výstupní zprávy či zápisu.
Tuto možnost využívá i v případech, kdy zpřístupňuje informace v kalendářích a na webech MAP.
Sloupce Datum, Popis činností a Počet hodin
Do Datumu se vyplňuje den a měsíc ve formátu DD.MM (na konci nemusí uvádět tečku). Nesmí se uvádět víkendy ani jiné dny volna.
Popis činností je určen pro specifikaci práce. Při uvádění jména další spolupracující osoby se uvádí jejich iniciály. Při uvádění jakéhokoliv setkání se uvádí název porady z kalendáře MAP. Při jakékoliv individuální práci na nějakém materiálu, dokumentu či webové stránce se uvádí jejich název.
Počet hodin je zaokrouhlován na půl hodiny.
Důležité upozornění: Pokud počet hodin v měsíci nepřesáhne 8 evidovaných hodin, jejich výplata může být převedena do měsíce následujícího.