Archiv aktualit 2024
Prosinec
31.12. MŠMT schválilo nová RVP pro předškolní a pro zákldní vzdělávání.
30.12. ⚿ neveřejná zpráva k mapování informatického myšlení.
27.12. založení sady listů na nástěnku do třídy, které pomáhají práci na žákovských pracovištích v souladu s regionálním standardem ŠDI.
23.12. zveřejnění video komentáře pro učitele, kteří se chtějí seznámit s prostředím Code.org.
19.12. ukončení mapování informatického myšlení prostřednictvím Bobříka informatiky pro kategorii Benjamin a Kadet.
18.12. neformální setkání na KKP DV Osecká v Lipníku k rozvoji digitální kompetence ve 3. ročníku se seznamem aktivit od Petra Drábka.
17.12. porada autorského a ověřovatelského týmu aktivity Robotika pro družiny.
10.12. autorské setkání na KKP DV Šromoťák v Hranicích k tvorbě příprav pro tematický okruh Zpracování a reprezentace dat na 1. stupni.
9.12. zpřístupnění šablon (společenský svět, digitální svět, informatický svět) pro tvorbu cvičebnice informatiky k připomínkování autorům a metodikům
3.12. rozšíření přípravy pro učitele o Kódování a šifrování o pracovní list vybraných bobřích úloh pro 4. ročník.
2.12. report za listopad rozeslaný celé skupině dv@maphranicko.cz.
Listopad
29.11. porada vedení KKP DV Osecká a Šromoťák, včetně jejich ICT metodiků.
25.11. ⚿ zpřístupnění k připomínkování pilotní aktivity pro 4. a 5. ročník s využitím prostředí Code.org.
22.11. ⚿ zpřístupnění k připomínkování aktivity pro informatiku na téma Kódování a šifrování s využitím nástroje ScioBot (vygenerovaný Kódování a šifrování přepracovaná příprava pro učitele a k ní vytvořený video komentář).
18.11. zveřejnění video komentáře na téma Regionální standard EDV s podpůrnou prezentací k dokumentu Standard školního digitálního prostředí.
14.11. v souvislosti s digitálním vzděláváním Česká školní inspekce zveřejnila dvě zprávy - Národní zprávu ICILS 2023 a Tematickou zprávu k digitální kompetenci a informatickému myšlení žáků.
13.11. aktualizace tematického plánu informatiky na základě zpětné vazby ze setkání, uvolnění čtyř příprav pro výuku pod otevřenou licencí Malujeme jednoduché obrázky, Využíváme při malování výběr, Formátujeme dokumenty a Práce se schránkou.
12.11. porada autorského týmu aktivity Robotika pro družiny s zástupkyněmi školních družin nad ověřováním materiálů.
11.11. rozeslání informací o dalším postupu účastníkům setkání.
8.11. inspirativní podcast s Ondřejem Neumajerem k digitálnímu vzdělávání.
7.11. setkání učitelů informatiky 1. stupně s podpůrnou prezentací a podkladovými materiály.
4.11. zpřístupnění video komentáře s podpůrnou prezentací k dokumentu Mapování digitálních kompetencí ve 3. ročníku.
2.11. založení webu Informatika v Kabinetu podpory spravovaného Petrem Drábkem.
Říjen
31.10. online setkání autorského týmu pro nastartování tvorby autorských šablon cvičebnice pro informatiku ve 4. a 5. ročníku.
31.10. organizační porada nad realizací setkání učitelů informatiky pro Hranicko a Lipensko.
25.10. report za říjen rozeslaný celé skupině dv@maphranicko.cz.
21.10. setkání nad rozvojem digitální kompetence na 1. stupni, pořádané KKP DV na Osecké v Lipníku.
18.10. inicializační setkání autorského týmu pro vypracování cvičebnice digitálního vzdělávání na 1. stupni.
18.10. zpřístupněn video komentář s podpůrnou prezentací k dokumentu Digitální kompetence ve 3. ročníku.
16.10. ⚿ zpřístupnění aktivity pro informatiku na téma Ukládání digitálních dat s využitím nástroje ScioBot (vygenerované Ukládání digitálních dat přepracovaná příprava pro učitele a k ní vytvořený video komentář).
14.10. aktualizace infografiky po nastavení žákovského pracoviště v rámci služeb Google.
8.10. rozhodnutí o zrušení 4. neformálního setkání;
7.10. ⚿ zpřístupnění pilotní aktivity pro 5. ročník s využitím nástroje ScioBot (vygenerovaný Vesmír a přepracovaná příprava pro učitele);
4.10. porada KKP DV nad realizací profesní podpory do konce roku 2024.
2.10. zpřístupnění infografiky pro nastavení žákovského pracoviště k připomínkování uvnitř KKP DV.
1.10. porada autorského týmu aktivity Robotika pro družiny.
Září
28.9. report za září rozeslaný celé skupině dv@maphranicko.cz a zpřístupněný formulář spojený se 4. neformálním setkáním.
25.9. pro potřeby editorů zpřístupnění aktualizované přípravy Formátujeme dokumenty nabízející i využití Google dokumentů.
24.9. účast na Digi roadshow NPI - po akci zpřístupněné poznámky.
23.9. schůzka vedení MAP nad stavem implementační aktivity Digitální vzdělávání.
do 15.9. aktualizace členů skupiny dv@maphranicko.cz.
do 13.9. aktualizace úvodní stránky DigiEDU - možnost přidávání odkazů na nové nebo aktualizované zdroje.
9.9. plné zpřístupnění příprav Člověk a svět informací a Digitální pracoviště.
6.9. zpřístupnění tematických plánů pro informatiku ve 4. a 5. ročníku skupině dv@maphranicko.cz.
5.9. předání informací ředitelům škol o digitálním vzdělávání v novém školním roce.
3.9. první interní ověřování příprav pro učitele Šromoťáku a Osecké do výuky informatiky ve 4. a 5. ročníku s využitím materiálu a dvou příprav Člověk a svět informací a Digitální pracoviště.
1.9. report za srpen rozeslaný celé skupině dv@maphranicko.cz.
Srpen
26.8. realizace třetího neformálního setkání k digitálnímu vzdělávání.
16.8. zpřístupnění dotazníku spojeného s otevřeným setkáním KKP DV Šromoťák a Osecká.
14.8. pilotní ověření nastavování počítačové učebny s Windows vzdáleným přepisem registrů pro potřeby sdílené správy.
13.8. porada autorského týmu aktivity Robotika pro družiny (stanovení vzdělávacích cílů a finalizace šablony pro autorskou práci).
7.8. porada vedoucích KKP DV nad přípravou příštího školního roku.
7.8. porada autorského týmu aktivity Robotika pro družiny.
5.8. report za červen a červenec rozeslaný celé skupině dv@maphranicko.cz.
2.8. pro aktivitu Robotika pro družiny pro všechny editory zpřístupněna složka Pro družiny.
1.8. zpřístupnění k veřejnému připomínkování dokumentu Digitální kompetence ve 3. ročníku.
Červenec
25.7. předání k vnitřnímu připomínkování KKP DV návrhy tematických plánů pro informatiku ve 4. a 5. ročníku.
19.7. zveřejnění výstupů z mapování třeťáků.
15.7. vyhodnocení prvního pololetí tohoto roku.
12.7. vypracování SWOT pro digitální vzdělávání na školní rok 2024/2025 a stanovení cílů a úkolů.
4.7. porada na pokračováním aktivity Sdílený správce pro malotřídky.
Červen
27.6. porada vedoucích kabinetů podpory pro digitální vzdělávání a hodnotitelů mapování třeťáků.
25.6. porada s autory nad zahájením aktivity Robotika pro školní družiny a sestavením sbírky Robotiky pro předškoláky.
25.6. praktická zkouška spojená se scénářem Návštěva v ZOO na Osecké i Šromoťáku v rámci mapování třeťáků.
21.6. dotazníkové šetření na Osecké v rámci mapování třeťáků.
20.6. dotazníkové šetření na Šromoťáku v rámci mapování třeťáků.
19.6. předání tematických plánů výuky informatiky na 1. stupni.
18.6. finální příprava zázemí a zadání pro mapování třeťáků na Osecké.
17.6. pracovní porada nad spuštěním aktivity Sbírka aktivit pro algoritmické myšlení u žáků v digitální propasti.
14.6. finální příprava zázemí a zadání pro mapování třeťáků na Šromoťáku.
10.6. vyhodnocení formuláře a rozhodnutí o přesunutí třetího neformálního setkání učitelů informatiky na konec letních prázdnin.
Květen
31.5. porada vedoucích KKP DV s cílem zajistit organizaci mapování třeťáků na Šromoťáku a Osecké.
30.5. report za květen rozeslaný celé skupině dv@maphranicko.cz, který obsahuje i formulář pro třetí neformální setkání učitelů informatiky.
28.5. pracovní dílna pro zájemce z mateřských škol nad ucelenou sadou podpory využití Beebotů v předškolním vzdělávání. V případě zájmu můžete kontaktovat regionální metodičku pro předškolní vzdělávání.
24.5. porada vedoucích KKP DV s cílem finalizovat zadání mapování třeťáků.
17.5. dopracování žákovského dotazníku pro mapování třeťáků.
15.5. schůzka pracovního týmu pro mapování třeťáků s cílem dopracovat připomínkovaný scénář praktických úloh s názvem Návštěva ZOO.
12.5. zpřístupněny přípravy Vyjmenovaná slova s QR, Vyjmenovaná slova s tajenkou a Pravopis koncovek s QR, které jsou zacílené na užití QR kódů ve spojení s českým jazykem.
10.5. zpřístupněny poslední dvě přípravy pro předškoláky Včelka pracuje na statku a Včelka uklízí.
7.5. aktualizována příprava pro předškoláky Včelka plní pokyny přírody o novou podobu pracovních listů pod otevřenou licencí.
1.5. schůzka pracovního týmu pro mapování třeťáků s cílem sestavit ucelený scénář praktických úloh.
Duben
28.4. report za duben rozeslaný celé skupině dv@maphranicko.cz.
24.4. zpřístupněny další tři přípravy pro předškoláky Ovládáme a programujeme včelku a Včelka poznává statek.
22.4. setkání ředitelek malotřídek, kdy jedním z bodů programu byla Hodnotící zpráva o podmínkách DV na malotřídkách. Byla otevřena i možnost dalším vesnickým školám v regionu, aby se sdíleným správcem prošli silné a slabé stránky jejich školního digitálního prostředí.
15.4. porada vedoucích KKP DV, která rozhodla o pokračování přípravy pilotu mapování třeťáků, do konce školního roku uspořádání ještě jedné vzdělávací akce a realizaci 3. neformálního setkání již 21.6.
12.4. zpřístupněny první tři přípravy pro předškoláky Včelka plní pokyny přírody, Všichni umí ovládat robota a Všichni umí programovat robota.
11.4. schůzka nad tvorbou úloh pro mapování třeťáků s úkolem začít sestavovat scénář pro praktické úlohy.
9.4. zpřístupněny přípravy Malujeme jednoduché obrázky, Využíváme při malování výběr, Formátujeme dokumenty a Práce se schránkou, které jsou již určené pro 4. a 5. ročník a tedy jsou přidány do minimálního profilu páťáka.
4.4. byla zveřejněna první veřejná verze velké revize RVP ZV a v této souvislosti jsem sestavil subjektivní pohled na problematiku digitálního vzdělávání. Partneři a editoři jej mohou komentovat.
1.4. report za březen rozeslaný celé skupině dv@maphraicko.cz.
Březen
28.3. proběhlo první setkání autorského týmu pro mapování třeťáků - prvním výstupem bude dotazník pro žáky a didaktický test. Z důvodu malého počtu zájemců o tvorbu zadání neproběhne v tomto školním roce mapování páťáků.
27.3. proběhly dvě aktivity - setkání učitelů 1. stupně na Osecké v Lipníku (13 účastníků) a druhé neformální setkání aktualizace příprav (viz zápis).
24.3. zpřístupněny přípravy Malujeme jednoduché objekty a Formátujeme texty a odstavce jako materiály umožňující přechod do dalšího vzdělávacího období.
15.3. vyzkoušen zajímavý nástroj ScioBot.
8.3. zveřejněna infografika, která vymezuje záměr zmapovat digitální dovednosti třeťáků.
7.3. schůzka autorského týmu pro mateřinky (další dva ucelenější materiály Včelka plní pokyny přírody a Všichni umí programovat robota).
6.3. zpřístupněny přípravy Úprava textu v češtině, Abeceda s tajenkou, Výlet pro třeťáky a Digitální mapy.
1.3. první koncepční schůzka nad mapováním digitálních dovedností třeťáků a páťáků na konci školního roku.
Únor
29.2. interní ověřování nových materiálů pro digitální kompetenci třeťáků na Šromoťáku.
28.2. report za únor rozeslaný celé skupině dv@maphraicko.cz.
23.2. aktualizace webu DigiEDU na Hranicku a jeho zpřístupnění bez nutnosti přihlášení.
9.2. pracovní schůzka kabinetů kolegiální podpory (viz zápis).
8.2. pracovní schůzka ke sdílenému IT správci.
2.2. report za leden rozeslaný pouze editorům a partnerům.
Leden
21.1. aktualizace příprav Základy práce s počítačovou sestavou, Základy ovládání GUI a Základy práce se soubory.
11.1. první neformální setkání učitelů podporující digitální kompetence (viz zápis).
4.1. schůzka autorského týmu pro mateřinky (viz první ucelenější materiál Všichni umí ovládat robota).